Методичні
рекомендації
щодо проведення
контрольних письмових робіт з математики та української мови
та їх аналізу в
початкових класах
Відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з окремих
предметів у системі початкової загальної освіти, затвердженого наказом МОН
України від 20.08.08 №755 у початковій школі здійснюється такі види письмових
перевірних робіт з української мови: диктант, письмовий переказ, мовна тема,
списування , з математики: контрольна
робота; перевірні роботи в 2, 3 класах з української мови виконуються в зошитах
з контрольними похилим лініями ( графічна сітка №1), в 4 класі — в зошитах у дві горизонтальні лінії без контрольних
похилих ( графічна сітка №2). Контрольні роботи з математики виконуються в
зошитах в клітинку. Усі види перевірних робіт слід перевіряти до наступного
уроку. Наступний урок після перевірної роботи відводиться на аналіз цих робіт.
Тому, здійснюючи календарне планування вищезгаданих предметів, треба
запланувати 1 урок на роботу над помилками. Аналізи перевірних робіт
виконуються в зошитах для контрольних робіт.
Методичні
рекомендації
щодо проведення
контрольних письмових робіт з математики та української мови
та їх аналізу в
початкових класах
Відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з окремих
предметів у системі початкової загальної освіти, затвердженого наказом МОН
України від 20.08.08 №755 у початковій школі здійснюється такі види письмових
перевірних робіт з української мови: диктант, письмовий переказ, мовна тема,
списування , з математики: контрольна
робота; перевірні роботи в 2, 3 класах з української мови виконуються в зошитах
з контрольними похилим лініями ( графічна сітка №1), в 4 класі — в зошитах у дві горизонтальні лінії без контрольних
похилих ( графічна сітка №2). Контрольні роботи з математики виконуються в
зошитах в клітинку. Усі види перевірних робіт слід перевіряти до наступного
уроку. Наступний урок після перевірної роботи відводиться на аналіз цих робіт.
Тому, здійснюючи календарне планування вищезгаданих предметів, треба
запланувати 1 урок на роботу над помилками. Аналізи перевірних робіт
виконуються в зошитах для контрольних робіт.
Методика
проведення контрольної роботи з
математики
1. Організація учнів до роботи. (1 хв.)
2. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення мети уроку і форми контролю. (1- 2 хв.)
3. Підготовча робота. Визначення
вимог до виконання роботи: ознайомлення зі змістом і короткий інструктаж щодо
виконання кожного завдання (спосіб виконання завдання (спосіб розв’язання
задачі – діями або виразом), оформлення запису, перевірка розуміння змісту
завдань учнями, дотримання регламенту виконання завдань і орфографічного
режиму). (3 – 5хв.)
4. Самостійне виконання роботи учнями.
Самоперевірка. (За 5 хв. до завершення роботи вчитель нагадує про регламент та необхідність самоперевірки). (30 хв.)
5. Організований збір робіт. (1 хв.)
6. Відповіді вчителя на запитання, які
виникли в учнів під час виконання роботи. (5 хв.)
Рекомендації до проведення контрольних
робіт з математики
Кількість дій: 14-18. Якщо контрольна робота включає математичний диктант, то
кількість дій в роботі повинно бути
зменшено на 1-2 (в залежності від змісту математичного диктанту). Обов’язковим
є
включення завдання геометричного змісту. В обсяг контрольної роботи включати
завдання з логічним навантаженням.
Тривалість виконання письмових робіт :
у
2 класі І семестр – до 20 хв, ІІ семестр – до 30 хв; 3 – 4 кл. – до 35 хв. За цей час
учням потрібно встигнути не лише написати роботу, а й перевірити її.
Оцінювання роботи проводити згідно критеріїв оцінювання.
Основною формою
перевірки орфографії та пунктуаційної грамотності є контрольне списування і
контрольний текстовий диктант. Контрольне списування проводиться в 1 класі — у кінці року, 2-3-х класах - на кінець кожного семестру. Контрольний
диктант проводиться : в 2 класі — один раз у кінці першого семестру і двічі в
другому семестрі; в 3-4-х класах — двічі на кожний семестр.
Структура уроку перевірки знань, умінь і навичок учнів з
української мови
Контрольний
диктант
І. Організація учнів до роботи
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення мети уроку
ІІІ. Підготовча робота:
а) читання тексту диктанту;
б) з'ясування, як учні зрозуміли текст диктанту;
в) словникова робота.
ІV. Контрольний диктант:
а) учитель читає речення, потім диктує його по частинах, учні записують;
б) записане речення повторюється для перевірки;
в) учитель диктує весь записаний текст, учні перевіряють;
г) учні ще раз самостійно перевіряють записаний текст.
V. Відповіді на
запитання, які виникли в учнів, під час написання контрольного диктанту
VI. Завдання
додому (з урахуванням необхідності підготовки учнів до уроку, аналізу
результатів контрольного диктанту)
Успішне оволодіння орфографії передбачає чітко організовану роботу над
помилками, до якої слід старанно готуватися. Підготовка розпочинається з
ретельної перевірки письмових робіт, обліку й класифікації помилок. У процесі
класифікації помилки групують, виявляють типові, індивідуальні. Класифікація
помилок є необхідною умовою й основою для планування і проведення уроків
аналізу помилок.
Пропоную використовувати пам'ятку для роботи на помилками
( в 2-3-х класах - фронтально, в 4-х — самостійно).
Пам'ятка для роботи над помилками з української мови в початкових
класах. Роботу починаємо з визначення орфограм. Далі продовжуємо працювати за
складеним алгоритмом.
Пам'ятка для роботи над помилками з української мови в початкових
класах. Роботу починаємо з визначення орфограм. Далі продовжуємо працювати за
складеним алгоритмом.
Немає коментарів:
Дописати коментар